WLR

Dania posiada największe doświadczenia z WLR w całej Europie. W okresie tworzenia prawa telekomunikacyjnego w roku 998 rozpoczęły się dyskusje na temat WRL. W granicach przepisów dotyczących połączeń sieci już w 1999 roku WLR zostało wprowadzone przez NRA. Firma TeleDanmark swoje usługi WLR zaczęła oferować pod koniec 1888 roku. Była to jedynie oferta podstawowa. Atrakcyjną i zachęcającą cenę za WLR obliczano na podstawie zasady „cena detaliczna minus marża”, natomiast rabat ustalono na poziomie 21 %. Na rynku duńskim stosunkowo mocno zyskała na znaczeniu konkurencja w zakresie usług dostępowych. Operatorzy alternatywni w roku 2004 posiadali w przybliżeniu 580 000 linii lub też 16% całego rynku usług dostępowych. Zdecydowana większość dostępu do tych linii opiera się o usługę WLR. W znacznym stopniu są razem powiązane konkurencja oparta na WLR z konkurencją na rynku połączeń. Znakomita większość kontrahentów CPS, bo mniej więcej 60% zamawia u własnego operatora też usługi dostępu. Możesz zaobserwować wielki popyt na WRL przy tendencji spadkowej na usługi CPS. Dziej się tak od 1999 roku. Dlatego również głównym profilem użytkownika w Danii zaczyna być wykupywanie całego pakietu usług telefonicznych opartego na WLR oraz CPS. Pozycja konkurencyjnych operatorów CPS na rynku połączeń telefonicznych nie ukazuje dostatecznie i klarownie znaczenia WLR. Precyzyjnej analizy całej struktury rynku jak również jej determinantów wymaga to zjawisko. W Danii nabywcy posiadają sposobność faktycznego wyboru na rynku usług dostępowych. Organ regulacyjny nie posiada wątpliwości co do tego, że usługi oparte na WLR są istotnie najszybsze oraz najskuteczniejsze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>